Зміни для УЕБ не є критичними. До закону готувалися і великих ризиків для себе не бачать адміністратори біржи, вони готові отримувати ліцензії, реєструвати правила і здійснювати інші кроки для виконання закону. На жаль, найближчим часом він не допоможе в збільшенні ліквідності торгів.

Безумовно, позитивним фактом є поява законодавчо закріпленої процедури ліквідаційного неттінга.

Які плани УЕБ в напрямку клірингової діяльності?

Слід зазначити, що УЕБ і сьогодні надає клірингові послуги в розумінні новоприйнятого закону — здійснює кліринг зобов’язань учасників торгів, застосовує до учасників торгів гарантійне забезпечення, механізми компенсації, штрафів і пені.

До учасників торгів біржею застосовується комплаєнс, в залежності від продуктів використовується той чи інший «набір» інструментів управління ризиками, щоб знизити ризик невиконання учасниками торгів їх зобов’язань за укладеними на біржі угодами.

Біржа працює над розвитком клірингових послуг і вивчає різні варіанти і можливості співпраці з міжнародними партнерами.  Звичайно, адміністрація готова до співпраці в цьому питанні і з РЦ, якщо буде впевнена, що вони нададуть якісний і ефективний продукт.

УЕБ виважено прийняла стратегічне рішення — розвивати спотові і деривативні продукти, забезпечуючи кліринг і врегулювання розрахунків і поставки. Їх переваги — наявність компетенції і сильної команди, беззастережне лідерство на ринку, рівновіддаленість від усіх учасників, прозорість і бажання розвиватися за європейськими стандартами.

І на цьому шляху в найближчій перспективі (до 1 липня 2021 року) адміністрація планує брати участь у спільній опрацювання вищевказаних питань, а також визначитися з правовою моделлю клірингу для спотових продуктів і поставних (фізичних) ф’ючерсів.

УЕБ так само буде готова співпрацювати з провідними європейськими біржами і РСР, беручи до уваги курс на інтеграцію з європейським енергетичним ринком і розвиток біржового енергетичного ринку, закладений в Енергетичній стратегії України на період до 2035 року.

Планується впровадження системи звітності учасників ринку перед Нацрегулятор на виконання вимог прозорості оптових енергетичних ринків (REMIT), коли регулятор буде готовий приймати такі дані. А також введення нових механізмів для проведення комфортної аналітик, як зазначений на сайті www.ueex.com.ua/rus/auctions/gas-cost-calculator/.